• De agenda is weer aangepast.
  • Toneelvereniging zoekt acteurs.
  • Nieuw bestuur.

De agenda van Dorpsvereniging Scharmer

• AED-instructie op 26 november 2021 gecanceld.

Hallo allemaal, zojuist hebben Brenda en de Dorpsvereniging besloten om de AED uitleg van vrijdag te cancelen. Gezien de huidige Corona ontwikkeling, de verplichte 1,5m en de regelgeving waar menigeen van ons in zijn werkzaamheden mee te maken heeft, vinden wij het niet verstandig om deze (niet strik noodzakelijk activiteit) door te laten gaan.

IMG 20211117 WA 0000
Afbeelding – 73,9 KB 3 downloads

Kinderen krijgen op school bijgevoegde kleurplaat mee. Deze is hier ook te downloaden. En er liggen exemplaren bij de Coop. Aanwijzingen voor de in  te vullen code moeten ze zelf gaan zoeken aan de  hand van tips uit het Sinterklaasjournaal.

• Zaterdag 27 november 2021, Sinterklaas komt in Scharmer.

Zaterdag 27 november vertrekt de Sint vanuit het Hof van Scharmer alwaar een tocht per koets start richting Harkstede. Het vertrek van de rondtocht is gepland vanaf 13:00 uur.

De voorbereidingen voor de Sinterklaasintocht zijn weer in volle gang. Gezien de huidige ontwikkelingen van COVID19, en het ontbreken van een geschikte locatie (Borgstee is vanwege verbouwing activiteiten niet beschikbaar), zullen we geen fysieke bijeenkomst gaan houden.
    Voorafgaand aan de intocht op zaterdag 27 november, is er een Sinterklaasjournaal op YouTube HarkstedeTV, van maandag 22 t/m vrijdag 26 november.
    De intocht is van 13.00-16.00 uur en zal in 4 etappes afgelegd worden. Er zijn 4 stops waar kinderen in contact kunnen komen met de Sint. Zo voorkomen we te grote groepen.
    Eén Sinterklaasjournaal aflevering speelt zich af in Scharmer.
    Meer info volgt....
  • Klaverjassen

Vanaf donderdag 16 september zal het klaverjassen weer van start gaan. En wel in het spiksplinternieuwe 't Hof van Scharmer. Bij het ter perse gaan van deze Raaitvink was het nog niet helemaal duidelijk, maar het zou best wel eens de allereerste activiteit kunnen zijn.
Uiteraard houden we rekening met de coronaregels zoals die nu en ook dan nog gelden. We verwachten dat de deelnemers gevaccineerd zijn. Mocht dit niet zo zijn dan horen we dit graag van tevoren.
Verder zijn nieuwe deelnemers van harte welkom. Zij kunnen contact opnemen met Gea Wildeboer, 0620645099, of met Albert Bakker, 0654217422 voor meer informatie.
Er wordt gekaart op iedere derde donderdag van de maand.
Aanvang is 20.00 uur en de inleg bedraagt 2.50 euro.

• Helaas wordt de bijeenkomst van 2 oktober verschoven! Zodra er een nieuwe datum is, wordt dit met de leden gecommuniceerd.

Feestelijke opening op .... oktober om ......... uur van de ecologische verbindingszone voor inwoners Scharmer. In de nieuwsbrief van mei stond informatie over de plannen voor deze feestelijke afsluiting. Prolander nodigt hiervoor alle inwoners van Scharmer uit.
    Op zaterdag 2 oktober om 10.30 uur is de start van deze activiteit. Reserveer deze datum en tijd alvast in jullie agenda’s. De officiële uitnodiging volgt nog.
    Een mooi moment, voor ons als dorpsbewoners, om hier een leuke activiteit van te maken. Een wandeling door het gebied, waar op een aantal plaatsten iets ludieks te beleven valt, georganiseerd door en voor de inwoners van Scharmer. Een aantal inwoners heeft al een leuke activiteit bedacht. Maar er zijn nog meer mogelijkheden. Wie heeft een creatief idee? Knutselen met kinderen? Eigen ervaringen vertellen over hoe het was aan het Scharmergat? Muziek maken of een lied zingen? Alles is mogelijk.
    Voel je hier iets voor, heb je een leuk idee, laat het horen. Je kunt je aanmelden bij Greet Veldman greet.veldman@home.nl. Graag voor 1 september. Alvast bedankt.
  • Maart/April 2022 Toneeluitvoering. Locatie: Hof van Scharmer. Meer info volgt.

Agenda overige activiteiten

• Koffieochtenden in het dorp

Zou je je dorpsgenoten vaker willen ontmoeten? Dat kan! Op maandag 6 december a.s. van 10-12 uur is er alweer de 3e koffie-inloopochtend in de Borgmeren. Deze is zonder opgave vooraf en gratis toegankelijk en de eerste 2 kop koffie/ thee worden je aangeboden door de Dorpsvereniging Scharmer.

Feikje Geertsma is aanwezig. Voor informatie of vervoer naar de Borgmeren kun je haar bellen: 06-51750958.
De werkgroep Noaberschap Scharmer.

• Gratis online informatieavonden woning isoleren en hoe en waarom aardgasvrij

Het Regionaal Energieloket organiseert dit najaar een reeks online informatieavonden over het verduurzamen van de woning:

• Dinsdag 12 oktober van 19.30 tot 20.30 uur: Nederland Aardgasvrij, waarom eigenlijk en wat levert mij dit op?
  • Dinsdag 2 november van 19.30 tot 20.30 uur: Alles wat je moet weten over isolatie & ventilatie.
  • Dinsdag 30 november van 19.30 tot 20.30 uur: Ik wil nu al van het aardgas af, hoe doe ik dat? Alles over de warmtepomp.

De bijeenkomsten zijn voor bewoners uit verschillende gemeenten. Aan bod komen onderwerpen die voor iedereen interessant zijn. Er geen specifieke lokale onderwerpen.

Aanmelden kan via de website van het Regionaal Energieloket.

OUD PAPIER HARKSTEDE/SCHARMER

Containers

Alle inwoners van Harkstede, Scharmer, Woudbloem en Lageland hebben onlangs een brief ontvangen over het uitgeven en gebruik van containers voor papier en karton afval. Inmiddels is het merendeel van de containers al bij de huishoudens afgeleverd.

Het gebruik van de containers gaat per 28 april 2021 in. Daar waar nog geen containers geleverd zijn of in beperkte mate, kan oud papier op de oude wijze aangeboden worden,  in dozen/bundels langs de kant van de weg.

Voor alle huishoudens geldt dat groot karton niet in de container aangeboden hoeft te worden, maar gebundeld naast de containers gezet kan worden. Dat voorkomt verstopping, en daarmee het niet volledig ledigen, van de container.

In verband met de veiligheid van onze lopers, verzoeken wij bewoners om de containers aan de goede kant van de weg te zetten. Dat voorkomt dat de lopers, vaak op onoverzichtelijke plekken, over moeten steken. Let u er op het oud papier aan de goede kant van de weg aan te bieden. Dat is veiliger voor onze lopers.

Veranderingen in het ophaal rooster

Naast het gebruik van containers verandert ook het ophaalregime. Tot en met maart is dat nog op de derde woensdag van de maand. Daarna wordt het eenmaal per 6 weken opgehaald. Woensdag blijft de vaste ophaaldag. En de tijden blijven ook gelijk. Vanaf 18.00 uur wordt er gereden.

Zet uw container aan straat met het handvat in de juiste richting.

• Het oud-papier wordt opgehaald met een achterlader, zet u uw container aan de straat met het handvat richting de straat.
  • Dat de container op de juiste plek staat. Voor de eigen oprit/voordeur of op een aangewezen verzamelpunt. In sommige straten betekent dit aan één kant van de straat.
  • Dat grote stukken karton, opgevouwen, naast de papiercontainer aangeboden worden. Niet in de container, want dat zorgt al snel voor verstopping.
  • Papier dat niet meer in de container past, apart en gebundeld, naast de container aangeboden wordt.
  • In de container alleen papier aangeboden wordt. Luiers en incontinentiemateriaal horen bij het restafval.

De ophaaldata voor 2022

nog geen data bekend.

Vragen of opmerkingen?

Of ook meehelpen met het inzamelen? Neem dan contact op met:
Willem Holthuis, 0629159045 of Oene van der Meer, 0611343179

Overige afval ophaaldagen; Klik hier.

I.v.m. corona preventie maatregelen volgt de Dorpsvereniging Scharmer ook de voorschriften van het RIVM en de overheid.

Wilt u iets organiseren? (Corona proof) Meld het ons en wij zetten het voor u op de agenda. Klik hier voor uw activiteit.

Het weer de komende tijd: