• Check de agenda 2022.
  • Help Oekra├»ne.
  • Meld je huis aan voor de nieuwsbrief.

De agenda van Dorpsvereniging Scharmer

- Burendag 24 september 2022.

- Zwerfvuilactie, Scharmer Schoon 1 oktober 2022.

- Dorps barbecue op zaterdag 1 oktober 2022.

- Nog in te vullen: AED cursus

- 16 oktober fietspuzzeltocht.

- 2 november: Allerzielen vanaf 19:00 uur op begraafplaats Scharmer

- 6 november Walking diner.

- Nog in te vullen: Sinterklaasfeest

Agenda overige activiteiten

Klaverjassen.

Klaverjassen start 17 maart 2022 in de Borgmeren.

Uiteraard houden we rekening met de coronaregels zoals die nu en ook dan nog gelden. Verder zijn nieuwe deelnemers van harte welkom. Zij kunnen contact opnemen met Gea Wildeboer, 06-2064 5099, of met Albert Bakker, 06-5421 7422 voor meer informatie.
Er wordt gekaart op iedere derde donderdag van de maand.  Aanvang is 20.00 uur en de inleg bedraagt € 2,50.

Koffieochtenden in het dorp.

Door de werkgroep Noaberschap:

Menigeen verlangt naar een praatje en wat gezelligheid. Zo ook de verschillende buurtgenoten uit ons dorp. Gaan we weer aan de koffie op de eerste maandag van de maand? Ja, wat ons betreft heel graag!

Het is altijd in Park Borgmeren, van 10.00-11.30 uur. Opgave vooraf is niet nodig.

Vervoersproblemen? Stuur even een mail naar onderstaande contactpersoon of even bellen. We gaan de regelmaat erin houden, alleen in juli en augustus is er geen koffieochtend.

5 september             Koba

3 oktober                   Feikje en Koba

7 november              Feikje en  Greetje

5 december              Feikje en Greetje

Namens de Noaberschap commissie,

Feikje Geertsma & Koba Bleeker.

Maart/April 2023 Toneeluitvoering. Locatie: Hof van Scharmer. Meer info volgt.

Tevens is men nog steeds op zoek naar mannelijke toneelspelers!

OUD PAPIER HARKSTEDE/SCHARMER

Containers

Alle inwoners van Harkstede, Scharmer, Woudbloem en Lageland hebben onlangs een brief ontvangen over het uitgeven en gebruik van containers voor papier en karton afval. Inmiddels is het merendeel van de containers al bij de huishoudens afgeleverd.

Het gebruik van de containers gaat per 28 april 2021 in. Daar waar nog geen containers geleverd zijn of in beperkte mate, kan oud papier op de oude wijze aangeboden worden,  in dozen/bundels langs de kant van de weg.

Voor alle huishoudens geldt dat groot karton niet in de container aangeboden hoeft te worden, maar gebundeld naast de containers gezet kan worden. Dat voorkomt verstopping, en daarmee het niet volledig ledigen, van de container.

In verband met de veiligheid van onze lopers, verzoeken wij bewoners om de containers aan de goede kant van de weg te zetten. Dat voorkomt dat de lopers, vaak op onoverzichtelijke plekken, over moeten steken. Let u er op het oud papier aan de goede kant van de weg aan te bieden. Dat is veiliger voor onze lopers.

Zet uw container aan straat met het handvat in de juiste richting.

• Het oud-papier wordt opgehaald met een achterlader, zet u uw container aan de straat met het handvat richting de straat.
  • Dat de container op de juiste plek staat. Voor de eigen oprit/voordeur of op een aangewezen verzamelpunt. In sommige straten betekent dit aan één kant van de straat.
  • Dat grote stukken karton, opgevouwen, naast de papiercontainer aangeboden worden. Niet in de container, want dat zorgt al snel voor verstopping.
  • Papier dat niet meer in de container past, apart en gebundeld, naast de container aangeboden wordt.
  • In de container alleen papier aangeboden wordt. Luiers en incontinentiemateriaal horen bij het restafval.

De ophaaldata voor 2022

• 14 september
  • 26 oktober
  • 7 december

Vanaf 18:00 uur wordt er gereden.

Vragen of opmerkingen?

Of ook meehelpen met het inzamelen? Neem dan contact op met:
Willem Holthuis, 0629159045 of Oene van der Meer, 0611343179

Overige afval ophaaldagen; Klik hier.

Wilt u iets organiseren? Meld het ons en wij zetten het voor u op de agenda. Klik hier voor uw activiteit.

Het weer de komende tijd: