• De agenda is weer aangepast.
  • Toneelvereniging zoekt acteurs.
  • Nieuw bestuur.

De agenda van Dorpsvereniging Scharmer

• Klaverjassen
    Vanaf donderdag 16 september zal het klaverjassen weer van start gaan. En wel in het spiksplinternieuwe 't Hof van Scharmer. Bij het ter perse gaan van deze Raaitvink was het nog niet helemaal duidelijk, maar het zou best wel eens de allereerste activiteit kunnen zijn.
    Uiteraard houden we rekening met de coronaregels zoals die nu en ook dan nog gelden. We verwachten dat de deelnemers gevaccineerd zijn. Mocht dit niet zo zijn dan horen we dit graag van tevoren.
    Verder zijn nieuwe deelnemers van harte welkom. Zij kunnen contact opnemen met Gea Wildeboer, 0620645099, of met Albert Bakker, 0654217422 voor meer informatie.
    Er wordt gekaart op iedere derde donderdag van de maand.
    Aanvang is 20.00 uur en de inleg bedraagt 2.50 euro.
  • Op zaterdag 18 september is BBQ van de Dorpsvereniging. Zie de uitnodiging op de nieuwspagina
  • Op zaterdag 18 september organiseert de Dorpsvereniging Scharmer een schoonmaakactie. Help ook mee de natuur in Scharmer weer een opfrisbeurt te geven. We starten om 10 uur bij Coachpraktijk Mozaïektuin in de Herenlaan (Hoofdweg 56) met een kopje koffie en de verdeling van de opruim gebieden. Tussen de middag is er een lunch en we hopen rond 14.00 uur te eindigen.

Grijpers, handschoenen en plasticzakken zijn door ons geregeld en aanwezig. In verband met de veiligheid bij de weg vragen we je om zelf een reflecterend vestje mee te nemen. Voor de kinderen en zijn er kindervestjes aanwezig. Natuurlijk houden we allemaal de geldende Coronamaatregelen in acht.

Meld je aan via nederlandschoon.nl of stuur een mail naar susan.volkers@home.nl.

Opgeruimde groeten van Susan Volkers en Brenda Aalders.

• Feestelijke opening op 2 oktober om 10.30 uur van de ecologische verbindingszone voor inwoners Scharmer. In de nieuwsbrief van mei stond informatie over de plannen voor deze feestelijke afsluiting. Prolander nodigt hiervoor alle inwoners van Scharmer uit.
    Op zaterdag 2 oktober om 10.30 uur is de start van deze activiteit. Reserveer deze datum en tijd alvast in jullie agenda’s. De officiële uitnodiging volgt nog.
    Een mooi moment, voor ons als dorpsbewoners, om hier een leuke activiteit van te maken. Een wandeling door het gebied, waar op een aantal plaatsten iets ludieks te beleven valt, georganiseerd door en voor de inwoners van Scharmer. Een aantal inwoners heeft al een leuke activiteit bedacht. Maar er zijn nog meer mogelijkheden. Wie heeft een creatief idee? Knutselen met kinderen? Eigen ervaringen vertellen over hoe het was aan het Scharmergat? Muziek maken of een lied zingen? Alles is mogelijk.
    Voel je hier iets voor, heb je een leuk idee, laat het horen. Je kunt je aanmelden bij Greet Veldman greet.veldman@home.nl. Graag voor 1 september. Alvast bedankt.

• (onder voorbehoud)  15 oktober 2021 bijeenkomst i.v.m. EHS?
  • Maart/April 2022 Toneeluitvoering. Locatie: Hof van Scharmer. Meer info volgt.

Agenda overige activiteiten

• Het Hof van Scharmer streeft naar opening begin september.

• Kinderactiviteiten zomervakantie 2021

08/07/2021 door

Beste kinderen en ouders,
    Evenals vorig jaar organiseren we in de zomervakantie verschillende activiteiten
    voor kinderen van 4 tot en met 12 jaar.
    Dit jaar zijn deze activiteiten in de laatste 4 weken van de vakantie: van maandag
    27 juli t/m zaterdag 21 augustus.
    De activiteiten, die nu bekend zijn, staan in onderstaand programma.
    Het kan zijn dat er nog andere activiteiten bijkomen.

Inschrijven kan via onderstaande link:

• Jelle de Visser organiseert op 27 augustus een theatermenu voor max 30 mensen Hoofdweg 33 in Scharmer. Klik HIER voor het menu. Opgeven.
  • Blotevoetenpad 01 juli 2021 t/m 31 augustus 2021, er is een avontuurlijk blotevoetenpad uitgezet in het park van de Fraeylemaborg.

• Irma de Vries – reflecting forward 04 juni 2021 t/m 31 december 2021. Augmented Reality spektakel Irma de Vries bij de Fraeylemaborg.

• 23 juli t/m 29 juli, de 75e Schildweek, zeilwedstrijden op het Schildmeer georganiseerd door de zeilvereniging Schildmeer.
  • Helaas geen Zomercarrousel 2021...

Afgelopen vrijdag zaten wij evenals vele andere organisatoren voor de buis en hoorden we de aankondiging van de nieuwe maatregelen. We hebben vanochtend met de gemeente contact gehad en naast vaste zitplekken mag ook live muziek niet. Gezien een aardig deel van de programma' s daar toch op gebaseerd is, houdt het dan snel op.... ontzettend jammer natuurlijk, maar het is wat het is...

In de komende week zetten we de stappen om alle mensen die al een kaartje hadden hun geld retour te geven, dat loopt via de ticketservice. Ondertussen werken we gewoon door aan andere plannen en mogelijkheden en wensen we jullie alsnog een fijne zomer en gezondheid toe!

Organisatieteam Art Carnivale

• Jubileumtocht 25 jaar Fraeylemaborg koetsentocht op 4 september 2021.

• 18 september tussen 10:00 en 16:00 uur, open dag van Het Huis van Bestuur en Cultuur te Hoogezand.
  • 5-6 juli OC Air Show 2022 vliegveld Oostwold.

OUD PAPIER HARKSTEDE/SCHARMER

Containers

Alle inwoners van Harkstede, Scharmer, Woudbloem en Lageland hebben onlangs een brief ontvangen over het uitgeven en gebruik van containers voor papier en karton afval. Inmiddels is het merendeel van de containers al bij de huishoudens afgeleverd.

Het gebruik van de containers gaat per 28 april 2021 in. Daar waar nog geen containers geleverd zijn of in beperkte mate, kan oud papier op de oude wijze aangeboden worden,  in dozen/bundels langs de kant van de weg.

Voor alle huishoudens geldt dat groot karton niet in de container aangeboden hoeft te worden, maar gebundeld naast de containers gezet kan worden. Dat voorkomt verstopping, en daarmee het niet volledig ledigen, van de container.

In verband met de veiligheid van onze lopers, verzoeken wij bewoners om de containers aan de goede kant van de weg te zetten. Dat voorkomt dat de lopers, vaak op onoverzichtelijke plekken, over moeten steken. Let u er op het oud papier aan de goede kant van de weg aan te bieden. Dat is veiliger voor onze lopers.

Veranderingen in het ophaal rooster

Naast het gebruik van containers verandert ook het ophaalregime. Tot en met maart is dat nog op de derde woensdag van de maand. Daarna wordt het eenmaal per 6 weken opgehaald. Woensdag blijft de vaste ophaaldag. En de tijden blijven ook gelijk. Vanaf 18.00 uur wordt er gereden.

Zet uw container aan straat met het handvat in de juiste richting.

• Het oud-papier wordt opgehaald met een achterlader, zet u uw container aan de straat met het handvat richting de straat.
  • Dat de container op de juiste plek staat. Voor de eigen oprit/voordeur of op een aangewezen verzamelpunt. In sommige straten betekent dit aan één kant van de straat.
  • Dat grote stukken karton, opgevouwen, naast de papiercontainer aangeboden worden. Niet in de container, want dat zorgt al snel voor verstopping.
  • Papier dat niet meer in de container past, apart en gebundeld, naast de container aangeboden wordt.
  • In de container alleen papier aangeboden wordt. Luiers en incontinentiemateriaal horen bij het restafval.

De ophaaldata voor 2021

1 september
13 oktober
24 november

Vragen of opmerkingen?

Of ook meehelpen met het inzamelen? Neem dan contact op met:
Willem Holthuis, 0629159045 of Oene van der Meer, 0611343179

Overige afval ophaaldagen; Klik hier.

I.v.m. corona preventie maatregelen volgt de Dorpsvereniging Scharmer ook de voorschriften van het RIVM en de overheid.

Wilt u iets organiseren? (Corona proof) Meld het ons en wij zetten het voor u op de agenda. Klik hier voor uw activiteit.

Het weer de komende tijd: