• Check de agenda 2022.
  • Help Oekraïne.
  • Meld je huis aan voor de nieuwsbrief.

Buslijnen in Midden –Groningen worden maandag 17 januari hervat.

Naar aanleiding van de versoepelingen welke het kabinet vrijdagavond heeft aangekondigd, heeft het bestuur van Stichting Stadsvervoer HS besloten, dat ze hun beide buslijnen in de gemeente Midden- Groningen, met ingang van maandag 17 januari 2022 weer zullen hervatten.

Dit betekent dat de passagiers binnen Hoogezand en Sappemeer weer gebruik kunnen maken van de Stadsbuslijn 515, welke door een zeer groot deel van Hoogezand en Sappemeer rijdt.

Ook Buurtbuslijn 516, die start vanaf het Medisch Centrum aan de Erasmusweg in Hoogezand, en via de JUMBO Pleiaden, Martenshoek, Foxhol, Kolham , Scharmer en als eindbestemming Harkstede v.v. heeft, zal ook op maandag 17 januari weer rijden.

Dat er behoefte is aan de twee buslijnen van Stadsvervoer HS  binnen de gemeente Midden- Groningen bleek de afgelopen tijd, waarin in verband met het coronavirus niet werd gereden, uit de vele telefoontjes van de passagiers met de vraag wanneer de diensten van Stadsvervoer HS weer werden hervat.

Voor de juiste rijtijden zie  de website: www.stadsvervoerhs.nl of informeer bij de coördinator, telefoon: 06-23904204

Het bestuur en de vrijwilliger chauffeurs zijn dan ook blij dat ze vanaf aanstaande maandag hun diensten weer kunnen aanbieden  aan de  passagiers.

Want………

Wijzigingen Stichting Stadsvervoer HS 2022

Zo als elk jaar wordt er op tweede zondag in december ( 12 december 2021) bij Qbuzz de
nieuwe dienstregeling ingevoerd.

Voor Stichting  Stadsvervoer HS veranderen er ook een aantal  kleine zaken.
Stadslijn 515 ( door Hoogezand en Sappemeer) . Per maandag 13 december 2021 vervalt halte plaats  Boomgaard in de wijk Vosholen.
De eindtijd van lijn 515 per 13 december,  is van maandag t/m donderdag 18.15 uur bij de eindbestemming  Medisch Centrum  aan de Erasmusweg in Hoogezand.

(Laatste bus vertrekt om 17.20 uur vanaf Medisch Centrum Hoogezand  voor een volledige laatste route))

Op zaterdag is de eindtijd  17.15 uur bij  het Medisch Centrum. ( laatste bus vertrekt om 16.20 uur vanaf het Medisch Centrum voor een volledige laatste route )

Door corona vervalt voorlopig de koopavond, Dit voor de periode dat de winkels door de overheidsmaatregelen eerder moeten sluiten)

Voor Buurtbuslijn 516 ( Hoogezand- Jumbo Pleiaden- Martenshoek- Foxhol- Kolham- Scharmer – Harkstede v.v.)  verandert er niets.

De nieuwe folders met daarin de juiste route en rijtijden zijn weer beschikbaar.  Deze nieuwe folders liggen o.a. in de bussen.

Kijk op www.stadsvervoerhs.nl voor de juiste rijtijden en verdere info.

Dienstregeling 2021 Lijn 515
PDF – 115,8 KB 226 downloads
Dienstregeling 2021 Lijn 516
PDF – 106,7 KB 253 downloads

18-12-2020

Verschoven herstart buslijnen Stadsvervoer HS

Onderstaande heb ik u allen op 27 november bericht. Op dat moment hadden we echt de toezegging en de hoop dat we op 4 januari 2021 weer konden starten met onze twee buslijnen.  Helaas mag het niet zo zijn!

Het coronavirus  heeft een spaak in onze wielen gestoken.   Hierdoor worden we gedwongen door de overheid, OV bureau en Publiek Vervoer om niet eerder weer als na 18 januari onze activiteiten te hervatten. Het bestuur van Stichting Stadsvervoer HS vindt dit een uiterst vervelende  zaak en alle vrijwilliger chauffeurs willen dan ook liever vandaag dan morgen weer  beginnen te rijden.

Toch zijn we genoodzaakt om ons aan de richtlijnen van de overheid te houden.  En ook bij ons staat gezondheid op nummer 1. Niet alleen voor de vrijwilliger chauffeurs , maar ook zeer zeker voor onze passagiers.

In onderstaande schrijven van 27 november is de  startdatum nog aangegeven van 4 januari. Dit moet dus in ieder geval  nu worden verschoven naar

18 januari 2021 . Indien er nieuwe ontwikkelen zijn, houd ik u allen op de hoogte.

Ook kunt U natuurlijk onze  website raadplegen voor de nieuwste ontwikkelingen ( www.stadsvervoerhs.nl)

Met vriendelijke groet,

Geert Koning