Dorpsvereniging Scharmer

De vereniging stelt zich ten doel de bevorderingen van het algemeen belang van de inwoners van Scharmer, het onderling verstevigen van de vriendschappelijke en zakelijke banden van hen en de bevordering van de leefbaarheid van Scharmer. Bewoners van Scharmer kunnen lid worden van de vereniging. U kunt lid worden door het inschrijvingsformulier in te vullen en op te sturen naar ons mailadres of in de brievenbus Hoofdweg 81. Het inschrijfformulier kunt u hier downloaden.

Klik hier om je (opnieuw) aan te melden voor de nieuwsbrief van de Dorpsvereniging.

Op de nieuwspagina wordt u voortdurend op de hoogte gehouden van de nieuwste nieuwtjes.

Nieuws

Hebt u tips of ideeën over deze website, schroom niet om contact op te nemen met ons. Wij zijn nieuwsgierig naar uw input. Ook als u zelf wat zou willen bijdragen aan de inhoud van deze site is dit mogelijk. Het moet natuurlijk wel iets met het dorp Scharmer en / of de dorpsvereniging te maken hebben.

De Dorpsvereniging Scharmer organiseert jaarlijks diverse activiteiten, zoals:

- Nij-joarsklokje met stamppotbuffet

- Fiets (puzzel) tocht

- Met Pasen: noten schieten & paaseieren zoeken

- Dorpsbarbecue

- Walking dinner

- In de wintermaanden is er een klaverjascompetitie

- Zwerfvuilactie

- Dodenherdenking 4 mei, gezamenlijk met Dorpsbelangen Woudbloem

- Deelname Slochter Wold Spektoakel & het organiseren van een Spektoakel. Dit laatste gezamenlijk met Dorpsbelangen Harkstede en Dorpsbelangen Woudbloem. (contact via Henk de Jong)

- Allerzielen elke 2e november vanaf 18:00 uur op begraafplaats Scharmer

- Sinterklaasfeest

- Wisselende workshops

Ook heeft Scharmer een toneelvereniging, welke jaarlijks in maart/april 3 avonden een optreden verzorgd.

Klik op de agenda voor de actuele data en tijden.

Bestuursleden Dorpsvereniging Scharmer:

Naam Functie
Henk de Jong Activiteiten.
Christine Hillemans Secretaris.
Vacant Contactpersoon inwoners van Scharmer.
Fransien Haagsma Voorzitter.
Carin Begeman Contactpersoon dorp/werkgroepen.
Bram Bos Communicatie en digitalisering.
Jeroen van Dijk Penningmeester.

Klik hier wanneer u contact met het bestuur wilt opnemen.

Vlaggen

We hebben nog een kleine voorraad vlaggen van Scharmer voor de liefhebbers. De vlag is te koop bij Christine Hillemans, Herenlaan 2.

De prijs voor deze vlag bedraagt voor leden € 17,50 en voor niet leden € 20,00.